Κανονισμός ΓΕΕΛ Νεάπολης

Κατηγορία: Πληροφορίες

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
του Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου - Γυμνασίου Νεάπολης

Καθένας έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση ... Η ... εκπαίδευση είναι υποχρεωτική ... Η πρόσβαση στην ανώτατη παιδεία πρέπει να είναι ανοικτή σε όλους, υπό ίσους όρους, ανάλογα με τις ικανότητες τους. Η εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιακών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να ευνοεί
την ανάπτυξη ... δραστηριοτήτων ... για τη διατήρηση της ειρήνης. Οι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους. (Οικουμενική Διακήρυξη για τα
ανθρώπινα δικαιώματα, 10/12/1948, άρθρο 26).

IΣΤΟΡΙΚΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο Νεάπολης ιδρύθηκε αρχικά ως Εκκλησιαστικό Λύκειο Νεαπόλεως το 1993 με το υπ' αριθμ. 358/13-9-1993 Π.Δ. (ΦΕΚ 153, τ.Α.). Λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 1994 - 1995, σαν τετρατάξιο Εκκλησιαστικό Λύκειο και κατά τα έτη 1994-2002 φιλοξενήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ Ωραιοκάστρου.

Οι απόφοιτοι του τριτάξιου Εκκλησιαστικού Λυκείου, αλλά και απόφοιτοι διαφόρων άλλων τύπων Λυκείων της χώρας μας εγγράφονταν στην Δ' τάξη. Μετά την περάτωση των σπουδών στην Δ ́ τάξη είχαν τη δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις στις Ανώτερες Εκκλησιαστικές Σχολές, ή να χειροτονηθούν Ιερείς κατατασσόμενοι στη Β ́ μισθολογική κατηγορία. Με το Ν. 3234/2006, καταργήθηκε η Δ ́ τάξη και τη θέση της πήρε το Εκκλησιαστικό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Ι.Ε.Κ.), τμήμα: «Εκκλησιαστική και Πολιτιστική Κατάρτιση».
Στόχος του Εκκλησιαστικού Λυκείου ήταν η παροχή υψηλού επιπέδου εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και η προετοιμασία των νέων που διαθέτουν ιερατική κλίση, για τη στελέχωση της Εκκλησίας με ικανούς και άξιους κληρικούς. Στην πορεία του υλοποίησε σε μεγάλο βαθμό τους βασικούς του στόχους, με τη χειροτονία πολλών σπουδαστών και την εισαγωγή σε Πανεπιστημιακές και Τεχνολογικές Σχολές μιας πλειάδας μαθητών του. Από το Σχολικό έτος 2007-2008 παράλληλα με το Εκκλησιαστικό Λύκειο λειτουργεί και το Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο
Νεαπόλεως, το οποίο ιδρύθηκε με το υπ' αριθμ. 1482Τ. β/16-8-2007 ΦΕΚ.
Κατά τα έτη 2002-2011 το σχολείο στεγάστηκε στο ανακαινισμένο κτήριο του Καραμάνογλου, στην οδό Μεσοχωρίου 20 στους Αμπελοκήπους.
Σήμερα το σχολείο στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα επί της οδού Νικολάου Καπάτου 6 στην Ξηροκρήνη, όπισθεν του ιερού ναού του Αγίου Νικολάου.
Το Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο Νεαπόλεως είναι ένα δημόσιο σχολείο, που υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων. Eίναι ισότιμο στη χορήγηση τίτλων σπουδών (Απολυτήριο Γυμνασίου – Απολυτήριο Λυκείου – Βεβαίωση Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση) με τα υπόλοιπα ημερήσια Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια και λειτουργεί όλες τις κατευθύνσεις και τους προσανατολισμούς σπουδών που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία του ΥΠΠΕΘ.
Το 2021 με Ν.4823/21 το σχολείο μετατράπηκε σε εκκλησιαστικό σχολείο με δομή πρότυπου. Επομένως λειτουργεί με ειδικό σκοπό οι μαθητές/μαθήτριες που φοιτούν σ’αυτό να εμβαθύνουν στην εκκλησιαστική , πνευματική και πολιτισμική παράδοσή της, κατά το άρθρο 3 του Συντάγματος , Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Οι επιμέρους στόχοι του είναι οι μαθητές/μαθήτριες να : α) οικοδομούν ένα ολοκληρωμένο μορφωτικό πλαίσιο , πεδίο γνώσης και κατανόησης της Ορθοδοξίας , ως εκκλησιαστικής , πνευματικής και πολιτισμικής παράδοσης , καθώς επίσης ης θέσης και της αποστολής της στον σύγχρονο κόσμο , β) διερευνούν τις κύριες πτυχές της εκκλησιαστικής διδασκαλίας , λατρείας , πνευματικότητας , τέχνης , παράδοσης και ζωής και να ευαισθητοποιούνται ως προς τη σύγχρονη δυναμική τους , γ) κατανοούν την  ανάγκη για αλληλοσεβασμό και διάλογο μεταξύ διαφορετικών θρησκευτικών  κοινοτήτων και παραδόσεων προς όφελος της κοινωνικής και θρησκευτικής ειρήνης και δ) εμπεδώνουν την ανάγκη για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.

Στους ειδικότερους εκπαιδευτικούς στόχους του συμπεριλαμβάνονται : α) η ανάπτυξη ειδικών που προσανατολίζονται στον εκκλησιαστικό χαρακτήρα του , με στόχο την ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων των μαθητών , β) η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα και η προαγωγή της έρευνας στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων , καθώς και στον ψυχοπαιδαγωγικό τομέα , σε συνεργασία με τμήματα και σχολές των ΑΕΙ  , γ) η πρακτική άσκηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και η εξοικείωσή τους με ένα περιβάλλον υψηλών  διδακτικών απαιτήσεων , σε συνεργασία με τμήματα και σχολές ΑΕΙ των επιστημών της εκπαίδευσης , δ) η συνεργασία και η σύνδεση μα ΑΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής , ερευνητικούς φορείς και κοινωφελή ιδρύματα .

 

Άρθρο 1 ο
Βασικές Aρχές και Στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού
Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα η οποία παρουσιάζει όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας.
Ο ρόλος του σχολείου είναι να προετοιμάσει τους νέους/ τις νέες ώστε να ενταχθούν στην κοινωνία που θα τους υποδεχτεί. Για το σκοπό αυτό πρέπει η σχολική ζωή να στοχεύει στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών σύμφωνα με τις αξίες μιας ευνομούμενης δημοκρατικής κοινωνίας.
Ο παρών «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας» είναι σύμφωνος με τις εκπαιδευτικές αρχές και τις αξίες της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και περιλαμβάνει για όλα τα μέλη της Σχολικής κοινότητας όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.
Η εφαρμογή των παραπάνω βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό, τη συλλογική συνείδηση και τη συναίνεση-συμμετοχή στη διαμόρφωση των συνθηκών της σχολικής ζωής, χωρίς όμως να τίθενται εμπόδια στην ελεύθερη έκφραση και τη
διαφορετική άποψη.
Ο παρών κανονισμός αποτυπώνει τις απαιτήσεις της εξελισσόμενης κοινωνίας μας. Δεν θεωρεί τη «σχολική
πειθαρχία» ως αυτοσκοπό, αλλά την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και για το λόγο αυτό δίνει έμφαση στην πρόληψη
και όχι στην καταστολή και στην επιβολή ποινών.
Με κατανοητές και εφαρμόσιμες διατάξεις, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας ενθαρρύνει την ελεύθερη ανάπτυξη
της προσωπικότητας του μαθητή/μαθήτριας, προάγει τη συλλογική λειτουργία, παράλληλα με την έννοια της ατομικής
ευθύνης, διαμορφώνοντας ένα «αποτελεσματικό» σχολικό και μαθησιακό περιβάλλον και προσδίδοντας δημοκρατικό
περιεχόμενο στη σχολική ζωή.


Άρθρο 2 ο
Εγγραφή Μαθητών/Μαθητριών στην Α' Γυμνασίου και Α ́Λυκείου-δικαιολογητικά
Απολυτήριο δημοτικού σχολείου ή γυμνασίου αντίστοιχα
Αίτηση του κηδεμόνα
Βιογραφικό σημείωμα μαθητή
Συστατική επιστολή μητροπολίτη
Πιστοποιητικό γέννησης
Δελτίο υγείας
Υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα ότι έχει διαβάσει τον παρόντα κανονισμό και αποδέχεται τους όρους του

Υπεύθυνη Δήλωση για το email στο οποίο οι γονείς επιθυμούν να ενημερώνονται.

 

Άρθρο 3 ο
Μετεγγραφή Μαθητών/Μαθητριών στη Β' και Γ' τάξη του Γυμνασίου και του Λυκείου
Το σχολείο δέχεται αιτήσεις μετεγγραφής για την Β' και Γ' τάξη του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Η καταληκτική ημερομηνία μετεγγραφής μαθητών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου ορίζεται εκ του νόμου η 20 Ιανουαρίου ( λήξη του Α τετραμήνου ). Για εξαιρετικά σημαντικούς λόγους και πάντα ύστερα από έγκριση του Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης στην οποία υπάγεται το σχολείο μπορούν να πραγματοποιηθούν μετεγγραφές έως 10 ημέρες πριν τη λήξη των μαθημάτων.  
Άρθρο 4 ο
Παρακολούθηση Μαθημάτων
Το πρόγραμμα είναι υψηλών απαιτήσεων και περιλαμβάνει επιπρόσθετα μαθήματα, λόγω του χαρακτήρα του ως Εκκλησιαστικού Γυμνασίου-Λυκείου.
Το ωράριο λειτουργίας είναι 08:10-14:00 (για τις ημέρες Δευτέρα , Τετάρτη , Πέμπτη , Παρασκευή) και 08:10 – 14:45 (για την Τρίτη) .
Οι μαθητές/μαθήτριες παραμένουν στο σχολείο όλο το διάστημα του ωρολογίου και δεν επιτρέπεται η αποχώρηση τους παρά μόνο με σχετική γραπτή άδεια του Διευθυντή (ή του αναπληρωτή του).
Όλοι οι μαθητές/τριες και οι καθηγητές/τριες υποχρεούνται να βρίσκονται στην πρωινή προσευχή και στην Έπαρση ή υποστολή της Σημαίας , χωρίς να παραμένει κανείς εντός των αιθουσών .
Η παρουσία απαιτείται επειδή α) την ώρα αυτή ακούγονται σημαντικές ανακοινώσεις για τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, β) εκφράζει την αρχή της ομόθυμης
συμμετοχής και συνεργασίας στην κοινή προσπάθεια να δρομολογηθεί η ημέρα οργανωμένα γ) είναι σύμφωνη με το πνεύμα της αλληλέγγυας παρέας και της εύχαρης διάθεσης.
Μαθητές/μαθήτριες που προσέρχονται με καθυστέρηση στο μάθημα παραπέμπονται από το διδάσκοντα στο Διευθυντή και αν κριθεί αδικαιολόγητη η αργοπορία τους επιβάλλονται κυρώσεις.
Το σχολείο παρακολουθεί τις πρωινές αργοπορίες, διατηρώντας το δικαίωμα να ενημερώνει τους
γονείς/κηδεμόνες και να επιβάλλει κυρώσεις σε περίπτωση εσκεμμένης επανάληψης.
Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν, σε περίπτωση ασθένειας των παιδιών τους να ενημερώνουν εγκαίρως το Σχολείο ( μέσω email) για την απουσία τους από τα μαθήματα.

 

Άρθρο 5 ο
Απουσίες-Δικαιολόγηση Απουσιών-Χαρακτηρισμός Φοίτησης Γυμνάσιο - Λύκειο
1. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
2. Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία για κάθε διδακτική ώρα.

  1. Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους .
  2. Απουσία μαθητή/τριας από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
  3. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του. Σε περίπτωση που , κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων /ουσών , η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στον περίπατο ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη , οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές / μετακινήσεις στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/τριες αλλά δεν παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών , σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην 33120/ΓΔ4/28-02-2017 Υ. Α. (Β’ 681) καταχωρίζονται απουσίες .
  4. δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης

α) απουσίες από το σχολείο , κατά τις ώρες λειτουργίας του , μαθητών/τριών που συμμετέχουν ε δραστηριότητες στο Εξωτερικό ή το Εσωτερικό , οι οποίες έχουν κριθεί από τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις όργανα.

β) Απουσίες μαθητών για την προσέλευσή τους ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής Οπλιτών , η οποία βεβαιώνεται νόμιμα.

γ) Απουσίες μαθητών/τριών :α)του Ρωμαιοκαθολικού Δόγματος κατά τις εορτές του Μνηστήρος Ιωσήφ, της Αγίας Δωρεάς και από την προηγούμενη μέρα και την επόμενη του Λατινικού Πάσχα β) του Εβραϊκού θρησκεύματος την προηγουμένη και την 1η του Εβραϊκού έτους , την ημέρα της εξιλέωσης καθώς και την προηγούμενη και την ημέρα του Εβραϊκού Πάσχα γ) του Μουσουλμανικού θρησκεύματος κτά τις ημέρες των εορτών Είντ Αλ-Φιτρ ( Σεκέρ Μπαϊράμ ) και Είντ Αλ-Αντχά ( Κουρμπαν Μπαϊράμ ) καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών.

δ) Απουσίες μαθητών/τριών που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι οποίες καθιστούν αντικειμενικά δύσκολη την προσέλευση στο σχολείο

ε) απουσίες μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε πρόγραμμα μακροχρόνιας κινητικότητας στο εξωτερικό , σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις , με την προϋπόθεση ότι με την επιστροφή τους θα προσκομίσουν βεβαίωση του σχολείου υποδοχής , η οποία θα πιβεβαιώνει την επαρκή φοίτησή τους κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής τους .

ζ) Καταχωρίζονται στο βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες έως είκοσι τεσσάρων (24) ημερών για όλο το διδακτικό έτος:

η) καταχωρίζονται στο βιβλίο φοίτησης (απουσιολόγιο ) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μαθητών/τριών μέχρι είκοσι (20) ημερών που οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης , εντός της Ελλάδας ή σε χώρες του εξωτερικού όπως :

θ) με απόφαση του οικείου συλλόγου διδασκόντων/ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα για όσο διάστημα απαιτείται και έως δυο (2) εβδομάδες , μαθητών/ριών με εξαιρετικές επιδόσεις στη μουσική , στο χορό ή σε άλλες καλές τέχνες για τη μετάβαση και τη συμμετοχη τους σε συναυλίες , εκδηλώσεις χορού ή εκθέσεις ζωγραφικής ή γλυπτικής που έχουν πανελλήνια ή πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια εμβέλεια

ι) με απόφαση του οικείου συλλόγου διδασκόντων/ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα , για όσο διάστημα απαιτείται , για τη συμμετοχή μαθητών /τριών σε πανελλήνιους ή διεθνείς διαγωνισμούς που διεξάγονται με έγκριση του Υπουργείου Παιδείας.

Ια) με απόφαση του οικείου συλλόγου διδασκόντων/ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρούνται οι απουσίες των μαθητών/τριών λόγω συμμετοχής τους:

Ιβ)οι απουσίες μαθητών/τριών λόγω συμμεοχής τους σε εθελοντική αιμοδοσία καταχωρίζονται αλλά δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης ως εξής :

Της ημέρας της αιμοδοσίας , όταν ο/η μαθητής/τρια προσφέρει αίμα για ασθενή του συγγενικού του/της περιβάλλοντος. Μιας (1) ημέρας επιπλέον όταν ο/η μαθητής /τρια με δική του/της πρωτοβουλία , προσέρχεται να προσφέρει αίμα σε κέντρο αιμοδοσίας ή όταν ο/η μαθητής/τρια ανταποκρίνεται σε πρόσκληση υπηρεσίας αιμοδοσίας για κάλυψη έκτακτης ανάγκης ή όταν συμμετέχει σε συγκεκριμένη ομαδική αιμοληψία .Σημειώνεται ότι τα ηλικιακά κριτήρια των δοτών/τριών αίματος καθορίζονται από το π.δ.138/2005)Α’195) ήτοι το 18ο έτος .Μπορεί να γίνουν δεκτοί/ές αιμοδότες/τριες ηλικίας 17 ετών με υπεύθυνη δήλωση του γονέα /κηδεμόνα τους.

Ιγ)καταχωρίζονται στο βιβλίο φοίτησης (απουσιολόγιο) , αλλά δεν προσμετώνται απουσίες που πραγματοποιούνται για συμμετοχή σε εισιτήριες εξετάσεις σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίες δεν εντάσσονται στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων όπως π.χ. η σχολή καλών τεχνών

Ιδ)καταχωρίζονται στο βιβλίο φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες λόγω υποχρεωτικής παρουσίας σε δικαστήριο.

Ιε)σε κάθε περίπτωση , για να μη ληφθούν υπόψη απουσίες μαθητή/τριας , σύμφωνα με το παρόν άρθρο , απαιτείται η προσκόμιση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.

Ιστ)η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους .

Ιζ)δεδομένης της υποχρέωσης των υπευθύνων καθηγητών /τριών και της Διευθύντριας του σχολείου να ενημερώνουν άμεσα τους κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών /τριών και της υποχρέωση των κηδεμόνων να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες

Ιη)επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

Ιθ) ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες . οι μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι /ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη .

Κ)για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών /τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή /τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο  τους λόγους της απουσίας άμεσα με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή του/της μαθητή/τριας σε αυτό.η γνωστοποίηση του λόγου των απουσιών συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται ο μη υπολογισμός τους κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων φοίτησης , σύμφωνα με το άρθρο 24.

Κα) ο/η  υπεύθυνος /η καθηγητής /τρια κάθε τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες για την απουσία των μαθητών/τριών και να πληροφορείται τους λόγους της απουσίας τους με κάθε πρόσφορο μέσο , όπως με τηλεφώνημα , με μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο - εφόσον οι γονείς/κηδεμόνες έχουν υποβάλει στο σχολείο σχετική υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρουν την ηλεκτρονική τους διεύθυνση – ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων (SMS) ή με επιστολή. Εάν η επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή εά οι γονείς/κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο , συγκαλείται το Συμβούλιο  του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα , όπως , ενδεικτικά , η προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες .

Κβ) σε περίπτωση που μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες , ο/η εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος /η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς /κηδεμόνες του /της μαθητή/τριας ( με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS ή με επιστολή) , πληροφορείται τον λόγο των απουσιών και ενημερώνει τη διευθύντρια του σχολείου. Μετά την πρώτη ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων , σύμφωνα με τα παραπάνω , ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα , εφόσον υπάρχει μεταβολή στον συνολικό αριθμό απουσιών .

Κγ)όταν πραγματοποιούνται απουσίες σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος ( συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας ώρας ) μεμονωμένες ή συνεχείς , χωρίς την άδεια του/της διευθύντριας του σχολείου , αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα που ενδεχομένως κρίνονται απαραίτητες .

Κδ) οι απουσίες των μαθητών/τριών αθροίζονται και λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών / τριών .

Κε) όπου στο παρόν άρθρο αναφέρεται κηδεμόνας του μαθητή/τριας νοείται το φυσικό πρόσωπο που καθορίζεται στο άρθρο 13, προκειμένου για μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους .οι μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους εκπληρώνουν προσωπικά την υποχρέωση για τη γνωστοποίηση του λόγου απουσίας τους .


Άρθρο 6 ο
Kαvόvες συμπεριφοράς και Διαγωγή Μαθητών/Μαθητριών

α. Βασικές Αρχές
Η απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία.
Καλλιέργεια ορθόδοξου χριστιανικού ήθους και ενίσχυση της ελληνικής παράδοσης
Η ενίσχυση της υπευθυνότητας-αυτοπειθαρχίας των μαθητών/μαθητριών καθώς επίσης και ο σεβασμός τους στους κανόνες της σχολικής ζωής.
β. Γενικοί κανόνες

γ. Χαρακτηρισμός διαγωγής
Η διαγωγή κάθε μαθητή/τριας χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή» ως εξής:

 α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.

 β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της
σχολικής ζωής.

γ) «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή/τριας όταν αυτός/ή αποκλίνει από την προσήκουσα
διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου
σχολικού περιβάλλοντος.

δ) Ιδιαίτερα σοβαρά παραπτώματα

Το σχολείο θεωρεί τα παρακάτω παραπτώματα των μαθητών/μαθητριών ως σοβαρές παραβιάσεις του εσωτερικού κανονισμού και τα αντιμετωπίζει με τη δέουσα σοβαρότητα:

ε)Ποινές

 

Άρθρο 7 ο

Απουσιολόγοι

 

Άρθρο 8 ο
α. Συμπεριφορά στην τάξη

β. Συμπεριφορά προς τους Συμμαθητές/Συμμαθήτριες

γ. Συμπεριφορά στους Χώρους των Διδακτηρίων

δ. Αποχώρηση από το Σχολείο κατόπιν αδείας

ε. Τα σχολικά βιβλία

Τα σχολικά βιβλία είναι πνευματικά δημιουργήματα των συγγραφέων τους, ανήκουν στην Πολιτεία και παρέχονται δωρεάν για χρήση στους μαθητές/μαθήτριες. Η κακή χρήση και η αδυναμία επαναχρησιμοποίησής τους αποτελεί ανάρμοστη συμπεριφορά και ελέγχεται από τη Διεύθυνση του Σχολείου. Η παράβαση των παραπάνω ελέγχεται πειθαρχικά. Το σχολείο μοιράζει τα σχολικά εγχειρίδια στην αρχή του σχολικού έτους. Σε περίπτωση απώλειας σχολικού εγχειριδίου κατά τη διάρκεια της χρονιάς η ευθύνη αντικατάστασής του ανήκει αποκλειστικά στον μαθητή/τριας.
στ. Αντιγραφή-Λογοκλοπή
Η συνεργασία μεταξύ μαθητών/τριών στη διάρκεια γραπτή εξέτασης και η αντιγραφή από οποιοδήποτε βοήθημα, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και τιμωρούνται αυστηρά. Εξίσου σοβαρό παράπτωμα αποτελεί και η λογοκλοπή, ή χρήση έργου ή μέρους έργου κάποιου άλλου χωρίς να αναφέρεται η πηγή πληροφοριών.

 

Άρθρο 9 ο
α.Χρήση Κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών»
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.
Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής/τρια έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο υποχρεούται, καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του.
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου (π.χ. ρολόι ή στυλό με κρυφή κάμερα) εντός του σχολικού χώρου.
Δεν επιτρέπεται οι μαθητές/μαθήτριες να φέρουν στο Σχολείο εφημερίδες, περιοδικά και έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα που δεν συνάδουν με την ιδιότητά τους, όπως επίσης δεν επιτρέπεται κάθε είδους φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση στους χώρους του Σχολείου χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης.
Η παράβαση των παραπάνω ελέγχεται πειθαρχικά και αποδίδονται κυρώσεις.
Στην ιστοσελίδα του Σχολείου αναρτώνται δραστηριότητες των μαθητών καθώς και φωτογραφικό υλικό από εκδηλώσεις του σχολείου. Σε κάποιες περιπτώσεις, για την προβολή μιας δραστηριότητας απαιτείται η χρήση φωτογραφιών, στις οποίες μπορεί να εμφανίζονται μαθητές. Το Σχολείο, ακολουθώντας τις υποδείξεις του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου φροντίζει ώστε οι φωτογραφίες να μην συνδυάζονται με προσωπικά δεδομένα των μαθητών (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο, ενδιαφέροντα, επιδόσεις στο σχολείο, κ.ο.κ.), σύμφωνα και με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Επίσης αποφεύγονται φωτογραφίες με κοντινά πλάνα μαθητών, μεμονωμένους μαθητές, ή φωτογραφίες που δεν αποσκοπούν στην προβολή των δραστηριοτήτων. Σε περίπτωση που οι κηδεμόνες/γονείς διαφωνούν με την ανάρτηση τέτοιου είδους φωτογραφικού υλικού, θα πρέπει να προμηθεύονται σχετική υπεύθυνη δήλωση από το σχολείο, όπου θα δηλώνουν τη μη συναίνεσή τους , για να ενημερώνεται σχετικά και ο σύλλογος
διδασκόντων.
Σε περίπτωση απώλειας κινητού τηλεφώνου το σχολείο ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ.
Το Σχολείο έχει ως αρχή να μην επεμβαίνει στην προσωπική ζωή των μαθητών/τριών του. Το ειλικρινές όμως ενδιαφέρον και η αγάπη προς αυτούς, συμβουλεύει να μην εκτίθενται με φωτογραφικό υλικό σε διάφορα sites και blogs (πχ. facebook) διότι το «Κακόν» , «χωρίς περίσκεψιν, λύπην και αιδώ» , ελλοχεύει παντού.
β. Περιβολή-Εμφάνιση

γ. Το κάπνισμα στον χώρο του Σχολείου

 

Άρθρο 10 ο
Επιλογή κατεύθυνσης
Οι μαθητές/τριες του Λυκείου επιλέγουν με τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους το μάθημα επιλογής που επιθυμούν να διδαχθούν. Ταυτόχρονα επιλέγουν και την κατεύθυνση που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Η επιλογή γίνεται με υποβολή αίτησης σε έντυπο που χορηγείται από το σχολείο. Η υποβολή των αιτήσεων ξεκινά από τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους, προκειμένου το σχολείο να προγραμματίσει τις διδακτικές του ανάγκες. Αν κάποιος μαθητής/τρια διαπιστώσει κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων ότι έκανε λάθος στο μάθημα επιλογής ή την κατεύθυνση που επέλεξε, τότε μπορεί να τα αλλάξει με νέα δήλωσή του. Η ημερομηνία αλλαγής καθορίζεται κάθε φορά με βάση τις ισχύουσες διατάξεις.

 

Άρθρο 11 ο
Κοινές Εκδηλώσεις –Παρελάσεις

 

Άρθρο 12 ο
Φυσική Αγωγή

 

Άρθρο 13 ο
Εργαστήρια

 

Άρθρο 14 ο
Αισθητική Αγωγή - Ερευνητικές Εργασίες (projects) -Καινοτόμα Προγράμματα
Το Σχολείο εμφορούμενο από το σύγχρονο πνεύμα των παιδαγωγικών συστημάτων στοχεύει να αναγάγει την Αισθητική Αγωγή ως την ουσιαστικότερη δημιουργική κάλυψη του ελεύθερου χρόνου των μαθητών/τριών του. Την προβάλλει ως το κυρίαρχο μέσο πνευματικής καλλιέργειας που αποκαλύπτει τις δεξιότητες, το τάλαντο και το ξεχωριστό ενδιαφέρον των παιδιών.

Ο σκοπός του Σχολείου μέσω της Αισθητικής Αγωγής είναι να βοηθήσει τους μαθητές/τριες να οργανώσουν δημιουργικά και να εξωτερικεύσουν με πληρότητα τις προσωπικές τους εμπειρίες, ιδέες, συναισθήματα σε ποικίλες εκφραστικές μορφές και να αναπτύξουν προοδευτικά την απαραίτητη ευαισθησία απέναντι στα καλλιτεχνικά δημιουργήματα όπως και σε κάθε εκδήλωση του ωραίου στη φύση και στη ζωή.

α. Ειδικότερα επιδιώκεται :

β. Προς τον σκοπό αυτό στο σχολείο πραγματοποιούνται

 

Άρθρο 15 ο
Κυλικείο
Επειδή στο σχολείο δεν υπάρχει κυλικείο, οι μαθητές οφείλουν να προμηθεύονται δεκατιανό από το σπίτι τους. Απαγορεύεται ρητά οι μαθητές να βγαίνουν έξω απ’ το χώρο του σχολείου (και μάλιστα χωρίς άδεια) προκειμένου να πάνε να προμηθευτούν φαγητό. Επίσης απαγορεύεται ρητά να ειδοποιούν ντελιβεράδες οι οποίοι θα τους φέρνουν φαγητό στο σχολείο. Και τούτο γιατί το σχολείο δεν μπορεί να ελέγξει την ποιότητα του προσφερόμενου φαγητού.

Άρθρο 16 ο
Βιβλιοθήκη

 

Άρθρο 17 ο
Επίδοση-Βαθμολογία-Διακρίσεις

 

Άρθρο 18 ο
Φροντίδα για το περιβάλλον

 

Άρθρο 19 ο
Διευθυντής - Υποδιευθυντής του σχολείου
Ο Διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της σχολικής κοινότητας. Είναι ο διοικητικός και επιστημονικός-παιδαγωγικός υπεύθυνος του σχολείου. Για κάθε σοβαρό θέμα που θα προκύψει ενημερώνει άμεσα τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης , τη Διεύθυνση Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και τη Σχολική Εφορεία. Συγκεκριμένα:

 

Άρθρο 20 ο
α) Εκπαιδευτικοί

 

Άρθρο 21 ο
Σχολικές Εκδρομές

 

Άρθρο 22 ο
Ιατρείο
Για όσους μαθητές/τριες δεν υπάρχει κοινωνική ασφάλιση από την οικογένεια, μπορούν να απευθύνονται στο
κοινωνικό ιατρείο της Ιεράς Μητρόπολης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως.

 

Άρθρο 23 ο
Οικοτροφείο
Το οικοτροφείο του σχολείου στεγάζεται στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Παλαιοκάστρου και μπορούν να διαμείνουν σε αυτό μόνο άρρενες. Το οικοτροφείο αποτελεί ξεχωριστή δομή από το σχολείο, έχει τη δική του διεύθυνση και η λειτουργία του διέπεται από κανονισμό.


Άρθρο 24 ο
Συνεργασία με Γονείς/Κηδεμόνες

 

Άρθρο 25 ο
Αποδοχή Κανονισμού
Ο παρών εσωτερικός κανονισμός συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής Σχολικής ζωής,
ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη
παιδεία. Για την επιτυχή εφαρμογή του απαιτείται η συναίνεση όλων των συντελεστών της Σχολικής ζωής και η από
μέρους τους συνειδητή αποδοχή των κανόνων που περιλαμβάνει και η πρόθυμη βούληση να τους τηρούν.
Η εγγραφή στο σχολείο σημαίνει αποδοχή του. Ο γονέας/κηδεμόνας βεβαιώνει ενυπόγραφα ότι τον παρέλαβε και
συμφωνεί ανεπιφύλακτα με το περιεχόμενο του.
Το σχολείο διατηρεί το δικαίωμα τροποποίησης/συμπλήρωσής του και μαζί την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους
συντελεστές της Σχολικής ζωής.
Για τη σύνταξη του παρόντος κανονισμού συνεργάστηκαν ο σύλλογος των διδασκόντων, οι μαθητές (15μελές), ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων,  λαμβάνοντας υπ’ όψη τις «βασικές αρχές κανονισμού λειτουργίας των σχολείων» του Υπουργείου Παιδείας.