Θεσσαλονίκη, 24 Απριλίου 2026. Μαθητές του τμήματος Α1 της Α΄ τάξης του Προτύπου Εκκλησιαστικού Γυμνασίου-Λυκείου Νεαπόλεως «Άγιος Γεώργιος ο Νεαπολίτης» Θεσσαλονίκης παρουσίασαν την Παρασκευή 24 Απριλίου 2026 το ντοκιμαντέρ τους με τίτλο «Αγία Σοφία Θεσσαλονίκης: Θησαυρός της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς» στο πλαίσιο του 4ου Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας “Ελα να σου μιλήσω για τον τόπο μου”, που διεξήχθη από 22 έως 25 Απριλίου 2026.
Η εργασία εντάσσεται στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα του σχολείου με ομώνυμο τίτλο «Αγία Σοφία Θεσσαλονίκης: Θησαυρός της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς» και αναδεικνύει τη σύνδεση ανάμεσα στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και στην αειφόρο ανάπτυξη, γιατί, όπως τονίζουν οι μαθητές, σεβόμαστε το περιβάλλον, όταν σεβόμαστε και αυτά που μας άφησε το παρελθόν: η μνήμη και η ιστορία είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομούμε ένα βιώσιμο μέλλον.
Στην εισήγηση συμμετείχαν δεκαπέντε μαθητές οι Αλιμπέρτης Φίλιππος, Ασπιώτης Μάξιμος, Βασιλείου Ηρακλής-Μιχαήλ, Βασίλης Αθανάσιος, Γαϊταντζής Κωνσταντίνος, Γιάντσιος Βασίλειος, Ισκανταριάν Ντάνιελ, Καλύβα Φανή, Κούκιος Ρόζα-Μαρία, Κοριτίδου Παρασκευή, Κυριακού Χρίστος, Μαλλιώρας Ιορδάνης-Γεώργιος, Μαρινοπούλου Μαρία, Μπέλμπα Ελιόνα και Σαρπότα Όλγα που εργάστηκαν σε τρεις ομάδες: την ομάδα των Ιστορικών, την ομάδα των Δημοσιογράφων και τη Δημιουργική Ομάδα.
Το πρόγραμμα συντονίζει η θεολόγος κυρία Βασιλική Ματιάκη, με τη συμμετοχή της φιλολόγου κυρίας Αικατερίνης Μόμτσιου.


Σημείωση: Την εισήγηση μπορείτε να την παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://youtu.be/_SWMqzehMR0
