Την Τρίτη 28 Απριλίου 2026, οι εννέα μαθητές της Β΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης του σχολείου μας συνοδεία της φιλολόγου και υπεύθυνης της δράσης Αικατερίνης Μόμτσιου, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική βιωματική δράση με τη μορφή παρακολούθησης δίκης στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης .
Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του διδακτικού αντικειμένου Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης με στόχο τη βιωματική σύνδεση του αρχαίου δικανικού λόγου με τη σύγχρονη δικαστική πρακτική. Παράλληλα, εντάσσεται στον 1ο Άξονα Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας, που αφορά στη Διδασκαλία – Μάθηση – Αξιολόγηση .
Μετά την επίσκεψη ακολούθησε αναστοχασμός, κατά τον οποίο οι μαθητές σχολίασαν την οργάνωση του δικαστηρίου, την σύνθεση και τους ρόλους των δικαστών και της εισαγγελέως, τα θέματα που αφορούσαν τις δικαστικές υποθέσεις, και ιδιαίτερα το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας που κυριάρχησε, καθώς και τη δυναμική παρουσία των γυναικών στο δικαστικό κλάδο σήμερα.
Συνολικά, η δράση αποδείχθηκε ιδιαίτερα εποικοδομητική, καθώς έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με τη σύγχρονη δικαστική πραγματικότητα και να αναπτύξουν κριτική σκέψη απέναντι σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα. Παράλληλα επιβεβαίωσε τη σημασία της βιωματικής μάθησης ως εργαλείο ουσιαστικής κατανόησης και παιδείας.
