Face_Φό-ΡΑ (Φόβος – Ρατσισμός STOP)
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Face_Φό-ΡΑ
Το φαινόμενο του Ηλεκτρονικού Εκφοβισμού, ευρέως γνωστό με τον όρο Cyber-Bullying, απασχολεί ολοένα και περισσότερο την ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Παρατηρείται κυρίως σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι σε πολύ μεγάλο ποσοστό έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και σε ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης. Τα περιστατικά παρενόχλησης μεταξύ παιδιών και εφήβων μέσα από την χρήση ηλεκτρονικών μέσων αυξάνουν συνεχώς, παίρνοντας συχνά ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Για το λόγο αυτό, το ΚΘΒΕ σε συνεργασία με το ΝΟΗΣΙΣ δημιούργησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Face_Φό-ΡΑ» στο χώρο του ΝΟΗΣΙΣ, ώστε να ενημερώσει αλλά και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές γύρω από το ζήτημα του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, τόσο μέσα όσο και έξω από τον χώρο του σχολείου.
Οι μαθητές της Β’ τάξης του Εκκλησιαστικού Λυκείου Νεαπόλεως στις 17 Φεβρουαρίου 2015, στα πλαίσια δράσεων για ένα "Κοινωνικό Σχολείο", συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα, όπου με αφορμή μια δραματοποιημένη ιστορία, παρουσιασμένη από ηθοποιούς, ξεκίνησαν μια συζήτηση, αλλά και αρκετές δράσεις στις οποίες θα κλήθηκαν να συμμετάσχουν, αποφασίζοντας για την εξέλιξη της ιστορίας και υιοθετώντας τη δική τους στάση απέναντι σε συγκεκριμένα περιστατικά.
Με τρόπο βιωματικό-συμμετοχικό, αλλά και τεχνικές κοινωνιοδράματος, οι μαθητές αναλογίστηκαν και απάντησαν σε ερωτήματα που αφορούν τα όρια ανάμεσα στην εικονική πραγματικότητα και την αληθινή ζωή, τα αίτια του φαινομένου του ηλεκτρονικού εκφοβισμού καθώς και τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισής του.
– Τι είδους κίνδυνοι ελλοχεύουν όταν επικοινωνώ στο διαδίκτυο;
– Τι μπορώ να κάνω όταν κάποιος με εκθέτει, με συκοφαντεί και μου ασκεί εκφοβισμό;
– Πώς μπορώ να προστατευθώ; Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;
Στο τέλος οι μαθητές μέσα από τον διάλογο και την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες και εξέφρασαν τη δική τους θέση απέναντι στο ζήτημα, διαμορφώνοντας ταυτόχρονα, μέσω της διάδρασης, μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και αποκτώντας εργαλεία για την κατανόηση και αντιμετώπισή του.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες, Ζαραμητροπούλου Νικολέττα ΠΕ20, Βλέτση Ευαγγελία ΠΕ01- ΠΕ02.
http://lyk-ekkl-neapol.thess.sch.gr/index.php/drastiriotites/sxolikes-simetoxes/451-face-fo-ra-fovos-ratsismos-stop#sigFreeIde5aa5fba22